Vilken lördag......ZzZZz

Lördag 06 Februari, 2016 - 19:00
Herregud vilken lördag vi haft. Började vid 7. Tobbe ställde sig och gjorde frukost till oss, vars en omelett. Liaz åt för glatta livet. Ger mig tallriken och säger tack för maten. Helt plötsligt ställer sig och kippar efter luft och hostar och klöks. Allt går så snabbt så man hinner inte koppla. Tobbe tar tag i han och lutar han och slår han i ryggen. De tar ett tag innan de släpps sen rätt som de e så kröker han ner sig själv. Han blev så klart ledsen och rädd och vi kunde äntligen andas ut. De e helt sjuk vilken panik som uppstår när sånt händer. Man glömmer själv bort att andas och känner hjärtat slå i 190 när allt har löst sig. I alla fall. Han går och harklar sig och hostar lite då och då i två timmar typ. Man tänker ju att de e för man kräkt han håller på så. Då efter dom två timmarna bestämmer vi oss för att köra till affären. Hinner inte mer än komma till hallen för at klä oss och då spyr han ner allt. Och de tar typ aldrig slut. Ush mitt lilla hjärta de va jobbigt och han va ledsen och höll fast en. Jag börjar känna lite små panik och undra varför han kräks. Tankarna va antingen allergi eller kräksjukan. Dock va han hur pigg som helst lekte och sprang runt. Tänkte att de skadar ju inte att ringa 1177 för att bara rådfråga va man ska tolka att de kan vara. 1 timme satt jag i kö tillslut kommer jag fram och när jag berättar vad som hänt under förmiddagen och att han harklat sig och hostat så säger hon på 1177 att vi måste åka in och kolla luftvägarna. Liaz har precis somnat så de va bara att väcka han och sticka direkt. Inget vi va beredda på. Kommer till akuten där vi möts av väldigt trevliga sköterskor. Kommer in direkt och där kollas hjärtslag och syresättning. Allt visar tipp topp. SKÖNT!! hon ville först att vi skulle till öron akuten där läkaren skulle kolla luftvägarna men eftersom Liaz hade kunnat dricka så ville läkaren först att han skulle äta en glass och se om han klara de. Och jo visst Liaz sken upp och tog glatt emot glassen och åt den. Så vi slapp öron akuten och vi slapp plåga han. Vill inte ens veta va dom hade gjort för att kolla luftvägarna. Dom vill i alla fall vi ska ha koll och de minsta lilla harklande så skulle vi åka in direkt. Men ÄN har alltid varit bra inget harklande eller hostande. 

Glad för jag ringde 1177, de skadar aldrig att ringa och rådfråga. Visste annars inget om att man skulle söka sjukvård vid harklande och hostande efter man satt i halsen. Men nu vet jag. :)

Efter sjukhuset blev de handla hem mat och nu har de bakats och ska snart lägga min lille prins som inte sovit en blund idag pga sjukhusbesöket hehe. Sen blir de mello här hemma :-D

Massa bus på sjukhuset








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: