Jordgubbstårta

Tisdag 09 Juli, 2013 - 17:20
Jag lovade skriva receptet på alla kakor jag bakade till kalaset. Här är receptet på jordgubbstårtan!
 
Tårtbotten
Ca 8 dl Grädde
2 st Bananer
Jordgubbssylt 
 
Vispa grädden.
Mosa därefter bananer och lägg ca 1-2 dl av den vispade grädden tillsammans med dem mosade bananerna och vispa ihop. 
Bred jordgubbssylt och grädde på den första delen av tårtbotten.
Lägg på den andra delen och bred ut banansmeten. (Rätt tjockt lager)
Lägg på den sista delen och smeta på all grädde på överdelen och på sidorna.
Dekorera hur du vill med jordgubbarna :)
 
På min första tårta la jag även på riven marabou choklad men det smakade knappt så de va bara onödigt jobb :-P
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: