Feber och läkare

Onsdag 11 Maj, 2016 - 21:19
Igår hämtade jag hem en febrig kille från förskolan. Dock blev jag inte inringd för att hämta han utan dom har nog eventuellt missat att han haft feber med tanke på värmen. Dom fråga mig om han hade pollen pga röda ögon, men när jag kom hem fatta jag ju varför de va röda ögon. Gossen hade feber och bara låg. Mitt lilla hjärta. Hög feber  på natten med, men på morgonen va de bra igen, ingen feber. Så kag misstänker att de kanske kan ha varit feber frossa? Dock när han vakna upp så va hans kinder knallröda, riktigt varma och torra och fullt med prickar. Man blev ju duktigt nervös och ringer Bvc som vill att jag ska komma bort till henne så hon kan undersöka så de inte scharlakansfeber, vilket hon trodde först. Kommer dit och hon har även en läkare där som undersöker honom. Känns riktigt bra. Lyssna på lungor och hjärta och kolla hals och körtlar och allt såg fint ut. Så antagligen e de från febern eller så kan de ha varit solen. Men ingen fara så vi ska avvakta i 2 dagar och se om de lugnar sig. Än så länge har han haft de hela dagen och de e ej borta. Så hoppas de ser bättre ut när vi vaknar. Efter Bvc åkte jag svärmor och Therese till Ikea och handla lite. Kag köpte en ny lampa till vardagsrummet. Super nöjd. 

Kommer bli bra i vardagsrummet speciellt efter lördagen när mamma och Jörgen hämtar min gamla soffa som står i vägen här hemma. 

Så här ser vår lilla gosse ut. Lilla hjärtat <3

Denna gosse har börjat hämta min telefon, ber mig fota honom sen ska han själv gå runt och fotografera haha 


Nya lampan :-D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: