Kaos

Måndag 23 November, 2015 - 20:09
Idag hade man kunnat undra om de e fredagen den 13:de. Skulle aldrig ha gått upp idag. Allt börja i kaos! I helgen tänkte jag när snökaoset kom att jag kanske ska ge mig ut till bilen och i alla fall skotta av den så där inte e så mkt snö till måndagen när jag ska köra. Tror ni jag gjorde de? Nej!!

Idag innan jag ska köra går jag ut 15 min tidigare för att fixa med bilen. Tobbe ser hur jag kämpar och ber mig starta bilen och gå in till lägenheten och ta Liaz så fortsätter han. Jag e ju smart och stänger bildörren så när Tobbe kommer ut har bilen "låst" sig själv. Gått i baklås eller något. Alla dörrar va i alla fall låsta och bilen va igång!! Panik och mer än hav tank hade jag så jag kunde inte bara låta de va. Ringer Ford som ger mig då typ två alternativ. Assistans koren eller då slå rutan. Han va ju inte glad över att slå rutan så jag fattade beslutet själv att smälla rutan. De blev helt klart billigast så. Får upp bildörren långt om länge men rutan e ju smälld. Ska få upp en kartongbit över rutansom tar en evighet att få på för tejpen inte ville fästa för de va så kallt. Tog nog 1 timme!!! Lång om länge får vi ordning på allt och jag kan åka till praktiken. Och där va ju inte lugnt för 5 öre. Så riktig kaos dag!! Fått tid för att lämna in bilen på onsdag men Diana e ju så fantastisk underbar och ska hjälpa mig eller försöka i alla fall. Så de blir lite billigare annars åker man på 1200kr. Så otroligt tacksam över all hjälp jag fått idag. Pappa Annika och då Diana ni e guld värda!! 

Vintern har sina för och nackdelar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: