19 Mars

Onsdag 19 Mars, 2014 - 05:06
Har sagt de innan och säger de igen. Detta är frustrerande. Vart tar du vägen lille vän. Helt seriöst jag känner mig som en stor vandrande flodhäst och vill bara bli av med denna vikt. Kan inte göra ett skit. Fötterna är svullna benen gör ont och ryggen värker. Och inte nog med strålningarna i benen. Igår va ännu en sån dag där jag grät och ville bara få de över. Jag har nog inte varit så känslig under hela graviditeten som jag e nu. Och de e garanterat för att jag e över tiden. Detta skulle ha varit över nu. Vi skulle haft den lille i famnen.
Tanken va att inte träffa BM mer heller. Men tiden hos BM är imorgon och de ser ju ut som vi kommer va där oxå vid de besöket!
Blir ju galen på detta!!!
Men men de e inte så mycket att göra utav de mer än att njuta av den sista tiden som gravid. Någon gång är det ju slut!

Nä nu ska jag bädda ner mig i soffan och a ännu en sån jobbig dag :( hoppas man somnar en liten sväng oxå. 

Fick tipset om att bada fötterna i riktigt varmt vatten. Detta ska jag göra varje kväll så de e bara att testa och se. Oavsett va så är det otroligt skönt till mina onda svullna fötter. 




Kommentarer
Postat av: Ettbarn

Kan inte på något sätt föreställa mig vad du går igenom men jag hoppas att han kommer snart!

Postat av: LindaViola - mamma till två!

Lider verkligen med dig! Tiden nu är riktigt jobbig! Igår fick jag äntligen en dag då jag kände mig tillfreds med tillvaron igen, men då visste jag ju att det bara var två dagar kvar för läkarbesöket. Jag vet nu att det är nära, jag kommer inte få gå hur länge som helst. Det kommer inte du heller att göra, det kommer ta slut för dig också och du kommer ha din lille på bröstet. Det gäller bara att ta sig igenom denna tuffa period just nu. Försöker tänka som så att det är en ära för mig att få böra på barnet lite längre, närmre än såhär kommer vi ju aldrig komma våra barn.

Svar: Tack för dina värmande ord. De fick mig på lite bättre humör. Snart är slutet här men de känns som en evighet. Och jag har dock bara gått 5 dagar över tiden. Så kan förstå hur du då känner de. Jag försöker tänka positivt nu och se de som så att nästa helg e han ute. Jag ska kämpa så dem ser till att jag blir igångsatt.

Snart har vi dem små här :)
Zobeideh Farazdaghi

2014-03-19 @ 10:34:12 ? http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: Elin (Längtanefterlilladig)

Känner precis som dig. Man tror aldrig dagen ska komma då man får se sin lille son. Igår kändes det som att det likaväl kunde vara 6 månader kvar. Man har ju byggt upp förväntningar att den lille ska komma innan eller iallafall på utsatt tid så all tid som
man går över blir jätte jobbig. Men som Lindaviola skriver. Det har ett slut. Snart är din lille Liaz här & då kommer du ha glömt alla besvär i världen



an går

Svar: Precis känns som dagen aldrig kommer fast att man egentligen vet de innerst inne. Alla har sagt till mig att jag absolut inte kommer gå över tiden för magen hade sjunkit rätt mycket redan vecka 37. Då blir man ganska inställd på de. Antagligen därför man tar de så hårt nu. Sen när alla andra ploppar ut hela tiden gör de inte lättare. Men snart e han här :)

Hur går de för dig?
Zobeideh Farazdaghi

2014-03-19 @ 11:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: