Förvärkar?

Torsdag 30 Januari, 2014 - 13:35
Ush vilken dag jag haft och har.
Vaknade vid 7 och kände att jag hade typ "magont" fast inte magont utan en annan känsla. Märkte att de kom och gick hela tiden. Samma "smärta" och varade lika lång tid. Efter någon timme och efter lite googlande så inser jag att de e förvärkar jag har. Hmm trevligt. Detta betyder ju inte att det är dax utan bara att kroppen förbereder sig. Så jag ska nog inte börja oroa mig än. Ifall det börjar göra ont ska jag nog höra av mig till förlossningen eller åka in. Det är i alla fall inte bekvämt detta och man undrar då hur dem riktiga värkarna kommer kännas. 
Ligger i soffan i fosterläge. Det ända som e bekvämast just nu. Bad hjälper inte och värmekudde hjälper inte. Så idag står det bara vila på schemat. Vågar inte riskera något. Men det har ju även fått mig till att tänka att jag måste se till att få bb väskan helt klar. Man vet aldrig när det inträffar. Han ligger ju helt fixerad rätt långt ner så när som kan de ju hända. Men jag hoppas han väljer att stanna ett tag till.
 
kan inte riktigt förstå att det snart är dax. Snart har vi vår bebis hos oss. Början av förra året trodde man att det va helt kört. Man hade typ gett upp. Nu sitter vi här. Knappt en och en halv månad kvar tills han kommer. Hur fantastiskt är inte de. 
 
Börjar faktiskt få lite små panik med försäkringkassan som aldrig blir klara med min mammapeng. Vill gärna ha den godkänd nu men känns som det inte händer något. Att allt bara står stilla. PANIK!!
 
Nä nu ska jag fortsätta vila här i min lilla hörna. Medan hjärtat och jimmy är iväg och köper kaka haha :P.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: