Besök på förlossningen

Onsdag 18 December, 2013 - 08:50
Vilken natt de varit här. Va hemma halv 2 inatt. 
Hade inte känt av Lias som jag skulle på hela dagen och efter middagen igår så kände jag inget alls så va lite orolig och ringde upp till förlossningen. Där bad dem mig svepa ett iskallt glas saft med isbitar i sig sen lägga mig på sidan i en timmes tid. Men där hände inte så mycket mer än nån liten bubblande känsla. Så på telefonen igen och dem ville jag skulle komma in. När man ska till förlossningen så får man ju gå genom akuten. Så in genom akuten och upp i hissen sen kom hon jag pratade med och mötte upp oss direkt, så fort hissdörrarna öppnades. (Lite spännande va de allt, de e ju där man ska va om 3 månader haha) 
Fick ett rum direkt där gick hon igenom alla mina prover från BM innan hon koppla upp ctg. Efter 20 sek så säger hon jovisst är där en liten bebis som hörs där inne så vänder jag mig om så e där en liten skärm med hjärtslagen. Så hon ger mig en liten knapp och ctg:n är igång. Så där ska jag ligga och titta och sen klicka så fort han sparka till. Och jo självklart så började han hålla på som bara den då. Sen tramsa han till sig oxå. La sig med ryggen mot och då kunde man knappt höra hjärtslagen så fick ligga själv och hålla i den grejen och även klick saken haha så man hade ju kramp när man va klar. Hon kom in efter ett tag och allt såg jätte bra ut även mitt blodtryck. 
Hon sa de att de e bra man ringer. Jag kände mig ju lite dum men hon sa bättre en gång för mycket än en gång för litet. För skulle de varit något så hade dem kanske kunnat rädda han nu. 
Så de va bra i alla fall att jag kom upp. Nu har man testat på att va där. Spännande men lite läskigt haha snart är det vi. Hihi :-)
 
Nä nu ska jag försöka få i mig lite frukost. Kram på er
 
OBS!! Lånad bild




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: