Kladdkakemuffins

Torsdag 18 April, 2013 - 14:36
Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag baka kladdkakemuffins. Så här kommer receptet till er som är intresserade =)
 
 
100 g Smör
2 st Ägg
2,5 dl Socker
2 tsk Vaniljsocker
1 krm Salt 
4 msk Kakao
0,5 tsk Bakpulver
2 dl Vetemjöl
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smör och låt svalna.
Vispa ägg och socker.
Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver.
Tillsätt vetemjöl och det smälta smöret.
 
Häll i smeten i muffinsformarna.
 
Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min för lite kladdiga muffins annars ca 18-20 min. Tänk på att det kan variera från ugn till ugn så jag rekomenderar er att hålla koll på dem efter 15 min =)
Sedan låt svalna innan servering.
 
Lycka till!
 

 
 
 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad goda de ser ut!

Svar: Dem va riktigt goda :-)
Zobeideh Farazdaghi

2013-04-18 @ 20:55:58 ? http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: ericaandersson

ser så gott ut!

Svar: De va dem oxå =D
Zobeideh Farazdaghi

2013-04-19 @ 12:31:17 ? http://yourserica.blogg.se
Postat av: Elin

Hur många blev det? :)

Svar: Tror de blev 8 st om jag inte minns fel :)
Zobeideh Farazdaghi

2015-03-09 @ 08:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: