BVC

Tisdag 06 Maj, 2014 - 22:57
Såja då e BVC besöket avklarat och säger som dem sa där. Han gick igenom besiktningen. Haha. Va ju den här månadskontrollen med läkare. Sen de vanliga, mätning och vägning. 
Han växer så de knakar. 
Nu e han då 6 veckor gammal. Han har gått från 
3660 gram till 5900 gram
51 cm till 56 cm
Alltså han växer ordentligt denna lilla tjockis. Och skulle han bli sjuk så e där ju något i så fall att ta i haha. 

Men Gud vilket helvete man hade för att ta sig till BVC. Skulle egentligen promenera till BVC men under tiden jag gv Liaz mat börja de regna så fick bli bilen. Och eftersom jag skulle parkera vid svärmor (som då va snäll och följde med mig till BVC) oxh sen gå den lille biten till BVC behövde jag vagnen för bilbarnstolen e inte rolig att bära på. Det betyde att jag först fick dela vagnen i 2 delar springa ner med första delen av vagnn till första våning sen ta andra delen och springa ner med och sätta ihop vagnen. Sen upp snabbt som satan igen för att klä Liaz som låg och lekte i babygymmet och sen i med han i bilbarnstolen sen ner för alla trappor in med allt i bilen sen ut med vagnen och lyfta upp allt till svärmor sen ner igen för att bege oss till BVC. Hmm haha kan ni fatta hur mycket jag svettades haha. Men sen kom Tobbe som tur va haha så jag slapp i alla fall bära upp allt sen där hemma. När vi körde hem blev de n extra runda med bilen för att få Liaz till att somna. Tror ni de funka? Nop absolut inte. Kommer hem långt om länge. Tror kl va 19, tänkte hålla Liaz uppe till nästa måltid för att få han till att somna utan att han skulle börja skrika som vanligt varje kväll. Hur tror ni de funka? Mindre bra!! Han e fortfarande vaken och kl är 23.... Han vägrar sova... Han tar såna power nap på 10 min sen e han klar vaknen. Så planen sket sig ganska kraftigt, hoppas han somnar snart. 

Va förresten och hämtade Liaz kläder. Dem har redan kommit. Så stort plus för snabb leverans ;-) beställde kläderna igår, så man blev lite paff när man fick avin idag.

Nä nu ska jag fortsätta med lillen här som vägrar sova....<3 



Kommentarer
Postat av: Ettbarn

Jag är stum, att du orkar!!! :D :D :D
Super mamma som springer upp och ner!

Svar: Haha ja fy va har man för val. Förhoppningsvis blir de flytt snart :-D
Zobeideh Farazdaghi

Postat av: Ettbarn

Jag bar upp några saker från källaren idag.
Kom att tänka på dig då, igen!

Jag är så glad att vi kommer hinna flytta innan bebis kommer, för jag har inte tålamod för sånna där händelser, Jag hade fått ett utbrott. :O :D

Svar: De e verkligen ett helvete haha men förhoppningsvis hittar vi nytt snart :-D
Zobeideh Farazdaghi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: