7 Mars

Fredag 07 Mars, 2014 - 18:16
Godkväll mina vänner!
 
Fredag idag vilket betyder att idag är det exakt en vecka kvar till BF. Så nu får han se till att snabba sig lite haha. Jag som sa till barnmorskan när hon planerade in vårt besök den 10 mars att jag skulle ligga på BB då. Men de ser ut som jag får ta mig dit haha.
hade lite känningar inatt och lite nu på kvällen men nu e de bra igen så det e inget jag ropar hej för.
 
Har stor städat lägenheten idag så nu är den fin igen. Efter storstädningen så tog jag och hjärtat en tur till hornbach, inhandlade insektsnät till fönsterna. På sommaren får vi ofta in getingar och spindlar i lägenheten och de e inget vidare roligt. Fick även handla till balkongen så vi kan öppna upp inglasningen utan att få massa kryp där med. Men där fick vi köpa trälist som vi sen fick bygga ihop till en fyrkant. Så de e bara att sätta in den i spåren. Så svärfar va snäll som hjälpte oss att bygga ihop den.
 
Sen när man kom hem så fick vi oss en trevlig överraskning. Hungrig och seg va man och ville bara ha mat. Titta in i köket och va ser man. Jo lazze har brytit upp förpackningen på maten och dragit ut köttbiten och ätit. Tack lixom. Så de va bara att rulla ut bilen igen för att inhandla skräpmat. Men nu e man i alla fall mätt och belåten.
 
Just det, imorse fick jag ett trevligt samtal från försäkringskassan. Ja just de, dem ringde upp mig. ÄNTLIGEN!!!! Kan man bli lyckligare. Inget har ju gått igenom och jag ansökte om mammaledigt från och med den 10 mars vilket e på måndag. Så jag har inte haft något klart. Men i alla fall dem ringde för att bekräfta alla uppgifter. Sen någon timme senare va allt beviljat och nu har jag äntligen allting klart och jag ser den rätta betalningen va jag kommer få nu dessa dagar som jag har ansökt om. Så nu kan jag äntligen andas ut. Puhhhh. Så nu kan jag luta mig tillbaka och njuta av min mammaledighet. 
 
Trevlig helg alla <3
 
 


Kommentarer
Postat av: LindaViola - mamma till två!

Haha. Jag har träffat min barnmorska fyra gånger sen hon var säker på att jag inte skulle dyka upp mer. Nu är nästa på tisdag och jag tror personligen att jag kommer dyka upp även på det xD

Svar: haha stackare. hur känns de nu? de e väl snart dax för igångsättning för dig?
Zobeideh Farazdaghi

2014-03-08 @ 12:46:27 ? http://lindaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: