Lycka!

Onsdag 11 Juni, 2014 - 22:14
Jag är så fantastiskt lycklig. Vi har äntligen kunnat skapa en liten familj som vi längtat efter så fantastiskt mycket. Tänk för exakt 1 år sen satt jag och sa att jag hade gett upp. Jag trodde inte vår önskan skulle slå in. 3 års kämpande alla prover visade bra och ingen kunde svara på va felet va. Det gick bara inte. Jag va så ledsen och kunde gråta mig till söms för alla andra blev gravida men inte vi. Vi testade precis allt men inget funka! Till slut fick jag nog, mådde så extremt dåligt och man kände att kroppen va så utmattad av all stress så jag orkade inte längre. Jag gav upp och orka inte längre försöka. Jag va helt inställd på ivf. 
Att försöka så många år tar så extremt på krafterna och man går under och är ledsen för det mesta. Och man kan inte prata med alla om de.den här känslan kan ingen förstå som inte själv varit med om de. Jag hade många på min sida som inte kunde förstå. Att ständigt höra sluta stressa de kommer de va de värsta någon kunde säga. Och jag förstår hur du känner när du egentligen inte förstår! 
Jag hade som sagt gett upp. 
Den 13 juli kommer vara dagen jag kommer minnas resten av mitt liv. Den här lycka när jag såg Stickan. Jag skulle ju bara ta ett test för skojs skull. Jag glömmer än idag inte den dagen. Kl va 7 på morgonen. De tog inte mer än 10 SEK sen kom där ett starkt plus. Jag springer in till Tobbe och kastar mig i sängen och skriker och tårarna sprutar. Hela jag skakar. Min svärmor har varit ett enormt stöd för oss hela denna process så hon är den enda som får reda på de. Så jag ringde henne direkt och typ halv skrek i telefonen.

Hela graviditeten bestod tyvärr mycket av rädsla för va som kunde hända. Så jag fick inte chansen till att njuta så mycket av den som man kanske hade velat.

Men idag ligger jag här och ser på min vackra son. MIN son som vi skapat. Vi är äntligen en familj. Och smilet och tårarna har svårt för att hålla sig borta när jag ser på honom. Efter 3 års kämpande är han äntligen här. Jag trodde aldrig dagen skulle komma. Tänk att vi äntligen har blivit föräldrar helt ofattbart. 

Jag älskar dig Liaz Nordkvist över allt annat. Jag kommer finnas vid din sida dag som natt. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: